منو

در روزگاری زندگی می‌کنیم که نحوه لباس پوشیدن نه از یک عادت روزمره که حاصل افکار و سبک زندگی هر فردی است. داشتن استایلی مبتنی بر خواست فردی و نه دلخواه اجتماعی می‌تواند این امکان را فراهم کند تا در موقعیت‌های خاص از استایلی منحصر به فرد خودمان استفاده کنیم.

تا دو دهه قبل شاید دسته بندی نحوه پوشش لباس بر اساس الگو های دنیای مد و فشن به شکل امروزی نبود. اما گسترش فضای ارتباطی باعث شد تا افراد، بیشتر از پیش به دنبال پیدا کردن سبک شخصی خود در پوشش باشند.

یکی از همین استایل ها “اسمارت کژوال” است. این سبک از پوشش شاید کمی ابهام بر انگیز باشد، زیرا که داشتن تیپی با الگوی کژوال را تقریبا همه شنیده‌اند، اما اسمارت کژوال کمی از ذهن دور است. این استایل را می‌توان هم برای خانم ها و هم برای آقایان تعریف کرد. اگر قصد دارید تا از تیپ اسپرت فاصله بگیرید، اما زیاد رسمی هم نباشید پیشنهاد می‌کنیم تا در این نوشتار که قصد داریم استایل اسمارت کژوال را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

استایل اسمارت کژوال تلفیقی پیچیده از دو استایل کژوال و نیمه رسمی می باشد و مشخصه اصلی استایل اسمارت کژوال این است که بنحوی هوشمندانه لباس راحتی بپوشیم که رسمي بنظر برسد و باید بین این دو ویژگی تعادل برقرار کرد . شکل گیری استایل اسمارت کژوال یا SMART CASUAL به قرن ۲۰ بر می گردد و طبق مد روز پیش می رود، این استایل برای مهمانی و دورهمی های خودمانی، سفرهای کاری و دفاتر، رفتن به رستوان و کافی شاپ سبک مناسبی است این استایل به دو نوع رسمی و غیر رسمی تقسیم می شود که نوع رسمی آن استفاده از لباس هایی چون کت تک، شلوار پارچه ای یا کتان، پیراهن مردانه، پالتو و ژاکت رایج است و در نوع غیر رسمی آن شلوار جین تیره، کتانی، کفش کالج و تیپ های نسبتا اسپرت استفاده می شود.

 

 

استایل اسمارت کژوال مردانه

استایل کژوال یک استایل راحت و کاملا اسپرت است، اما اگر می خواهید کمی از اسپرتی استایل کژوال فاصله بگیرید، اسمارت کژوال انتخاب درستی است. برای داشتن استایل اسمارت کژوال مردانه می توانید بهتر است از رنگ های آبی و سبز پر رنگ، همچنین خاکستری و قهوه ای پر رنگ استفاده کنید این سبک بیشتر مناسب قرار رسمی و غیررسمی و مهمانی های خودمانی می باشد انتخاب کت تک اسپرت، یک انتخاب عالی برای استایل اسمارت کژوال مردانه است شلوارهای جین راسته و بدون زاب نیز برای استفاده در این استایل مناسب هستند. می توانید شلوار جین خود را با کتانی چرم و کت تک ست کنید پوشیدن کت شلوار با یقه نیمه باز و بدون کراوات نیز برای داشتن استایل اسمارت کژوال مناسب است به جای پیراهن نیز می توانید از پولوشرت استفاده کنید در استایل اسمارت کژوال مردانه به جوراب ها توجه داشته باشید. رنگ جوراب را با شلوارتان ست کنید و از پوشیدن جوراب های ناهماهنگ خودداری کنید کفش کتانی اسنیکرز و کفش کالج مناسبترین مدل کفش برای استایل اسمارت کژوال مردانه هستند از پوشیدن شلوارهای خیلی تنگ در این استایل خودداری کنید استفاده از ساعت با بند چرمی قهوه ای و کمربند چرمی قهوه ای به عنوان اکسسوری در  استایل اسمارت کژوال انتخاب خوبی هستند.

 

men smart casual style02 

استایل اسمارت کژوال زنانه

برای خانم هایی که می خواهند استایل اسمارت کژوال داشته باشند، گزینه های بیشتری وجود دارد در مورد رنگ لباس ها، رنگ های تیره برای چنین استایلی مناسب تر هستند اما اگر می خواهید پیراهن ماکسی بپوشید، بهتر است رنگ های خنثی، مانند سفید و مشکی را انتخاب کنید و توجه داشته باشید که لباس شما خیلی تنگ و کوتاه نباشد شومیز سفید بهترین انتخاب برای لباس تابستانی در استایل اسمارت کژوال می باشد برای هوای سرد نيز ژاکت یقه اسکی با شلوار پارچه ای یا دامن می تواند تشکیل دهنده استایل اسمارت کژوال زنانه باشند کیف به عنوان یک اکسسوری مهم تاثیر زیادی بر ظاهر شما دارد. کيف خمره ای و کیف دستی مناسبترین مدل کیف برای این استایل هستند از استفاده افراطی اکسسوری در استایل اسمارت کژوال پرهیز کنید اگر به استایل اسمارت کژوال علاقه دارید، کفش شما باید شیک و راحت باشد. مانند کفش تخت و کفش پاشنه پنجه گربه ای

نکاتی درباره استایل اسمارت کژوال یکی از اصلی ترین مشخصه های استایل اسمارت کژوال، کت می باشد از شلوارهای خوش دوخت و باکیفیت در این استایل استفاده کنید کیف اداری و کوله پشتی های کژوال برای استایل اسمارت کژوال انتخاب مناسبی نیستند در این استایل به هیچ عنوان در استفاده از آیتم های غیر رسمی افراط نکنید کفش صندل، جایی در استایل اسمارت کژوال ندارد سعی کنید تا حد امکان از پارچه طرحدار و شلوغ در استایل اسمارت کژوال  استفاده نکنید.

 

women smart casual dress 

موارد لازم برای استایل اسمارت کژوال؛ آقایان

همین ابتدا با نکته اصلی آغاز می‌کنیم؛ برای داشتن استایلی جذاب لباس هایتان باید مناسب باشد، اما دقت کنید که از انتخاب لباس های رسمی به جد پرهیز کنید. شلوارهایی را که برای داشتن یک استایل اسمارت کژوال باید داشته باشید، جین تیره و شلوار کتان چینو هست. اگر قصد دارید تا در هزینه های پوشاکتان صرفه جویی کنید باید بگوییم که هوشمندانه تر از شلوار کتان چینو برای آقایان شلواری طراحی و دوخته نشده است. مناسب برای تمامی فصول و با رعایت قواعد ست کردن مناسب برای تمامی جلسه ها و مناسبت ها. از دیگر موارد مورد نیاز کت بلیزر، کفش، اکسسوری و انتخاب پیراهنی مناسب با سایر پوشاک تان است.

تا به اینجا موارد اصلی را برای شروع عنوان کردیم. مرحله مهم بعدی آن است که بدانید برای چه موقعیتی قرار است از این استایل استفاده کنید.

استایل اسمارت کژوال آقایان
اسمارت کژوال برای چه موقعیت هایی مناسب است؟

اصل برای انتخاب هر استایلی آن است که بدانید در چه موقعیتی قرار است، حضور داشته باشید. برای موقعیت‌های رسمی از لباس های رسمی و در موقعیت های غیر رسمی از لباس های مناسب. اما تصور کنید به مراسمی دعوت شده‌اید که نمی‌دانید باید از لباس های رسمی خود استفاده کنید یا از لباس های غیر رسمی، در این شرایط می‌توانید به سراغ استایل اسمارت کژوال بروید.

اسمارت کژوال و لباس های آن

شلوار جین تیره، شلوار کتان چینو، پیراهن و کت بلیزر و البته اکسسوری. این ها تمام موارد مورد نیاز است تا شروع به طراحی استایل تان کنید.

 

 

شلوار

شلوار کتان چینو محصول جنگ میان نیروهای آمریکایی و اسپانیا در سال ۱۸۹۸ است که در فیلیپین مستقر بودند. مانند طیف زیادی از لباس هایی که امروزه آن ها کارکردی متفاوت پیدا کرده‌اند، شلوار کتان چینو هم برای اولین بار توسط نظامیان مورد استفاده قرار گرفتند.

شلوار کتان چینو برای طراحی یک استایل اسمارت کژوال به عنوان بهترین گزینه پیش روی شماست. به طور معمول می‌توانید از رنگ های کرم یا بژ استفاده کنید و مطمئن باشید که زیبا ترین پوشش از آن شماست.

سال هاست که شلوار جین به عنوان لباسی اسپرت و یا غیر رسمی شناخته می‌شود، اما برخی از الگوها و طراحی‌ها در سال های گذشته از شلوار جین لباسی رسمی ساخته است. شلوار جین تیره با الگوی راسته می‌تواند شما را در طراحی بهتر استایل تان کمک کند.

خرید انواع شلوار مردانه

پیراهن

هر چند که برای تیپ های نیمه رسمی الزامی برای انتخاب رنگ سفید پیراهن نیست، اما در این مورد می‌توانید پیراهنی با رنگ سفید را انتخاب کنید تا جذابیت شما چندین چند برابر افزایش یابد. اگر کت به تن ندارید، تا زدن آستین پیراهن شما را جذاب تر نشان می‌دهد. اگر طرفدار رنگ سفید برای پیراهن خود نیستید، از رنگ های روشن مانند آبی استفاده کنید. فوت کوزه گری برای استفاده از پیراهن این است که می‌توانید دکمه های پیراهن را تا یقه ببندید، اما برای زیبایی و اعتماد به نفس بیشتر پیشنهاد می کنیم دو یا سه دکمه از پیراهنتان را هم باز بگذارید.

خرید پیراهن مردانه

کت

اگر موقعیتی که قرار است در آن حضور داشته باشید یک جلسه نیمه رسمی کاری یا مهمانی خاصی است که نمی‌دانید باید با ظاهری رسمی یا نیمه رسمی در آن شرکت کنید، بهترین راهکار آن است تا به استایل اسمارت کژوال‌تان یک کت بلیزر هم اضافه کنید. کت بلیزر با رنگ سورمه ای همیشه بهترین انتخاب برای طراحی تیپی نیمه رسمی است. اگر از شلوار کتان کرم رنگ به همراه پیراهنی سفید استفاده کرده‌اید، کت سورمه ای بهترین رنگی است که می‌تواند شما را به عنوان فردی خاص در جمع نشان دهد.

smart casual style01

خرید پالتو و کت مردانه

کفش

درنهایت میرسیم به انتخاب کفش، نکته کلیدی این جاست که یک کفش اسپرت هر آنقدر هم که زیبا و چشم نواز باشد در نهایت نمی‌تواند به استایل شما کمک کند و یا بر عکس؛ اگر از کفشی رسمی استفاده کنید با همه زیبای اش می‌تواند در کسری از ثانیه نگاه های متعجب را به سمت شما برگرداند. انتخاب کفش درست با سایر اجزاء پوششتان بسیار مهم است. یک کفش روزانه و یا حتی کفش اکسفورد این امکان را به راحتی برای شما فراهم می‌کند تا تیپ و استایلی به زیبایی بهترین بازیگران هالیوود داشته باشید.

خرید انواع کفش مردانه

اکسسوری

فارغ از نوع استایلی که دارید استفاده از اکسسوری می‌تواند شما را به عنوان فردی خاص معرفی کند. حال آنکه اکسسوری در استایل اسمارت کژوال جایگاهی به مراتب ویژه تر دارد. ساعتی با بند استیل و کمربندی از جنس چرم تیپ شما را بهترین شکل ممکن تکمیل می‌کند.

خرید اکسسوری مردانه

برای همه ما در زندگی پیش آمده است که برای انجام کاری که داده ها و اطلاعات مشخصی از آن نداریم مجبور به پیش بینی آینده شده‌ایم. همین است که استایل اسمارت کژوال را وارد دنیای مد و فشن کرده است. انتخابی هوشمندانه تا در موقعیت هایی که اطلاعی از آن نداریم، بتوانیم با بهترین پوشش حاضر شویم.

با عضویت در خبرنامه از تخفیفات و جدیدترین های فروشگاه با خبر شوید.
CopyRight © RAMONESET. All Rights Reserved.Created By Marzieh Shafiee