منو

فرم بدن ها در اشکال و سایزهای مختلف هستند و پیدا کردن لباس‌هایی که کاملاً مناسب شما هستند، بدون خیاطی سفارشی کمی دشوار است. به همین دلیل است که تولیدکنندگان لباس، لباس‌ها را در مدل های دوخت مختلف تولید میکنند تا بتوانید لباس‌ها را با تیپ بدنی خود هماهنگ کنید.

slim fit vs regular fit shirt size chart

تفاوت اسلیم فیت(Slim Fit) و رگولار فیت (Regular Fit) در استایل مردانه چیست ؟
گاهی هنگام خرید پیراهن، تی شرت و حتی شلوار با اصطلاحاتی مانند Slim Fit و Regular مواجه می شویم، قطعا برای شما این سوال مطرح شده است که آیا تفاوت این دو با هم چیست؟
اگر شما هم جزو افرادی هستید که با دیدن واژه های Slim fit وRegular بر روی پیراهن ها دچار سردرگمی شده و سوال های متعددی در ذهن تان پدید می آید، خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم.

تفاوت بین رگولار فیت و اسلیم فیت در این است که لباس چقدر به بدن شما نزدیک است. لباس‌های اسلیم فیت جذب ترهستند و متناسب‌تر با فرم بدن شما هستند. لباس‌های رگولار فیت استایل گشادتری دارند. باسن، کمر و شانه‌ها نواحی اصلی هستند که در آن‌ها تفاوت وجود دارد.

بسیاری از لباس‌های مختلف می‌توانند رگولار فیت یا اسلیم فیت باشند. همه چیز از کت و شلوار گرفته تا تی شرت های غیررسمی را می توان به تناسب متفاوتی طراحی کرد. این راهنما به شما نشان می دهد که به دنبال چه چیزی باشید و چگونه بدانید کدام برای شما مناسب است.

regular fit slim fit

اسلیم فیت به چه معناست؟
اسلیم فیت در واقع اصطلاحی برای توصیف دوخت و برش لباس‌هاست که بصورت عام به عنوان نوع لباس استفاده می‌شود. اسلیم فیت به لباس تن خور راسته گفته می شود که فیت و اندازه بدن است نه خیلی تنگ و چسبان و نه آزاد و گشاد. درعامیانه به آن ها قواره کوچک هم می گویند.
لباس اسلیم فیت این روزها توجه آقایان را در صنعت مد و پوشاک به خود جلب کرده است و اکثرا در بین جوانان استفاده می‌شود. این نوع لباس تناسب اندام را به خوبی نشان می‌دهد ، به شکل راسته و نه جذب تمامی قالب بدن را در بر می‌گیرد. در اصطلاح روی بدن می‌نشیند، اما محدودیتی از جهت حرکت برای بدن ایجاد نمی‌کنند. پیراهن های Slim Fit برشی نزدیک به بدن دارند ونسبت به لباس های دیگر تنگ تر به روی بازوها، کمر و قفسه سینه می نشینند ، این نزدیک تر شدن پیراهن به بدن، نیم‌ تنه بالای شما را کشیده‌تر نشان می دهد و در شلوار نیز قسمت ران پا با توجه به نوع برش اسلیم فیت تنگ‌تر دوخته شده است.

لباس‌های اسلیم فیت به سمت قسمت‌های باریک‌تر بدن شما مخروطی می‌شوند. پاها به سمت مچ پا باریک، آستین ها به سمت مچ باریک و درزهای پهلو به سمت کمر طبیعی باریک می شوند.
شلوار اسلیم فیت نیز باید دقیقا سایز خود شما باشد و مانعی در راه رفتن راحت شما ایجاد نکند. این شلوار فیت پای شماست و در قسمت ران پا تنگ‌تر هستند. حواستان باشد که شلوار اسلیم فیت قرار نیست به قدری تنگ باشد که جلوه‌ی زیبایی از خود نشان دهد بلکه قرار است شما را متناسب و خوشتیپ نشان دهد.
این مدل پوشاک مناسب افرادی است که اندام ریزتر و متناسب تر داشته و یا لاغراندام هستند همچنین افرادی که دوست دارند اندامی مانند بازو و سرشانه شان را در لباس به خوبی نشان دهند می توانند پیراهن ها و تی شرت های اسلیم فیت بپوشند.

 

Regular Fit به چه معناست؟
همانطور که گفتیم لباس اسلیم فیت، لباسی است که روی بدن می‌نشیند و در واقع اندامی است اما به تنگی و چسبناکی لباس های جذب نیستند. اما لباس Regular Fit یا دوخت آزاد را می توان تن خور معمولی معنی کرد که راحت تر و آزاد تر از اسلیم فیت می باشد، در عامیانه به آن ها قواره بزرگ هم می گویند. در واقع یک برش استاندارد برای لباس است.
معمولا لباس‌هایی هستند که دوخت و برش کلاسیک و سنتی دارند و ظاهری کلاسیک نیز به شما می‌بخشند. دوخت لباس‌های راسته راحت‌تر و آزادتر است. همچنین که لباس رگولار فیت شما را مدرن‌تر نشان می‌دهد و اگر اهل استایل کلاسیک باشید بهتر است به سمت لباس راسته بروید.
ممکن است در یک پیراهن اسلیم فیت سایز مناسب برای شما اسمال باشد، اما در مدل  Regular Fit سایز شما به مدیوم تغییر کند، زیرا قواره و برش Regular Fit آزاد تر و بزرگ تر از Slim fit است.

با این حال، رگولار فیت یک برش نزدیک تر از لباس های relaxed fit است. شلوار جین رگولار گشاد نیست، اما نباید به پوست شما بچسبد. کلید استایل رگولار فیت خوب این است که فضای کافی در لباس داشته باشید تا بدون گم شدن در پارچه، راحت حرکت کنید.

بازوها، پاها و کمر در لباس‌های رگولار فیت اندازه یکسانی دارند. یعنی فرم ها باریک نمی شوند.در این نوع برش قفسه سینه، بازوها، کمر و … در لباس راحت‌تر و آزادتر هستند. فرم دهی لباس در ناحیه  کمر نیز بسیار کم است.
تن خور آزاد گزینه ای عالی برای پوشش افرادی است که اندامی درشت تر و عضلانی داشته و یا کمی چاق تر هستند، به خصوص اگر شانه های پهن یا پایین تنه پهن داشته باشید بهترین انتخاب است.
همچنین اشخاصی که نمایان بودن اندام بالاتنه در پوشش را دوست ندارند و تن خور آزاد را می‌پسندند می‌توانند از مدل های رگولار فیت استفاده کنند.

shirts regular fit slim fit

در نهایت تفاوت بین رگولار فیت و اسلیم فیت در پهن بودن قسمت های لباس است. برای رگولار فیت، هر قسمت از لباس یک اندازه یکنواخت است. ولی لباس های اسلیم فیت، تناسب بیشتری با بدن دارند. بخش هایی از اسلیم فیت متناسب با بدن شما باریک می شوند.

رگولار فیت و اسلیم فیت بسته به نوع لباسی که در مورد آن صحبت می کنید، معنای کمی متفاوت دارند. همه اندام ها متفاوت هستند، بنابراین ممکن است اسلیم فیت را در پیراهن خود ترجیح دهید، اما رگولار فیت را در شلوار خود انتخاب کنید، یا برعکس. دانستن تفاوت‌های هر نوع لباس بسیار مفید است تا بتوانید همیشه لباسی را انتخاب کنید که مناسب‌تر است.

تفاوت بین لباس های رگولار فیت و اسلیم فیت به میزان چسبندگی پارچه به بدن شما باز می گردد. اگر لباسی از فرم بدن شما تقلید می کند، احتمالاً اسلیم فیت است. اگر به بدن شما ظاهر خطوط مستقیم بدهد، به احتمال زیاد رگولار فیت است. هر یک از این دو استایل می تواند جذاب و راحت باشد، به شرطی که با بدن شما مناسب باشد. شما انتخاب کنید کدام تناسب مورد علاقه شماست؟

با عضویت در خبرنامه از تخفیفات و جدیدترین های فروشگاه با خبر شوید.
CopyRight © RAMONESET. All Rights Reserved.Created By Marzieh Shafiee