منو

عطر ابزاری قدرتمند برای بیان شخصیت، ساختن تصویر خود و تعامل با دیگران است. عطرها در واقع ما را در زندگی روزمره همراهی می کنند و چیزی در مورد ما می گویند، خاطرات و احساسات را بالا می برند .عطر یک قدم کلیدی در هر روتین زیبایی است و اکنون بخشی ضروری از زندگی روزمره ما است.

چگونه می توانید عطری را انتخاب کنید که شخصیت شما را به نمایش بگذارد و بهار را در قدم های شما قرار دهد؟ توصیه های ما را در مورد یافتن بهترین عطر مطابق با سلیقه و نیاز خود بخوانید.

how to choose new perfume

فراتر از یک رایحه، یک عطر یک امضای بویایی است. باید از همان اولین باری که آن را بو می کنید، منعکس کند و نشان دهد که شما چه کسی هستید. عطر شما باید متناسب با شخصیت، سن و حتی روحیه شما باشد.

کدام رایحه را بیشتر می‌پسندید؟

عطرسازی ها عطرها را بر اساس ویژگی های بویایی آن ها در دسته بندی ها قرار می دهند. هنگامی که به این فکر می کنید که چه نوع عطری برای شما خوشایند است، باید در نظر بگیرید که چه نت های عطری شما را جذب می کند. پس اولین مرحله در راهنمای انتخاب ادکلن، شناخت انواع رایحه‌هاست. هنگام خرید عطر، نت های بالایی، میانی و پایه عطر همیشه در لیست قرار می گیرند. اگر چند عطر دارید که دوست دارید و استفاده میکنید ، نت های رایحه را بررسی کنید. اما ابتدا، بیایید ببینیم که چگونه نت ها روی چرخ عطر نشان داده می شوند

از چرخ عطر برای انتخاب عطر جدید استفاده کنید

. "چرخ عطر" توسط عطرسازی مایکل ادواردز تاکسونومیست در سال 1992 ساخته شد تا به آسانی طبقه بندی عطرها کمک کند. نمودار زیر به شما کمک می کند تا طبقه بندی ها را ببینید. هر نوع رایحه یا نت حداقل در یکی از دسته بندی ها قرار می گیرد و این به شما در انتخاب عطر جدید کمک می کند. به عنوان مثال، اگر عاشق عطر با گل های سفید هستید، به دسته "گلی" روی آورید. اگر عاشق رایحه های غنی و تند هستید، انتخاب عطر در دسته "کهربا " برای شما مناسب خواهد بود. همانطور که از چرخه عطر می بینید - و برگرفته از تجربه خود شما از عطر - عطرها از چندین نت تشکیل شده اند، به همین دلیل است که زیرشاخه ها مهم هستند. ممکن است عاشق عطر کهربایی گلی با ترکیبی از آن نت ها باشید.

Fragrance Wheel Maste

گروهای اصلی رایحه ها

به طور خلاصه، رایحه‌ها در چهار گروه اصلی گلی، چوبی، شرقی و خنک دسته‌بندی می‌شوند. هر کدام از این دسته‌های اصلی، چند زیرشاخه دارند اگر به هرکدام از این دسته‌های اصلی علاقه مند باشید، زیرگروه‌های آن هم برای شما خوشایند خواهد بود و انتخاب عطر هر کدام از این رایحه‌ها به سلیقه شما نزدیک‌تر خواهد بود.

 

citrus edited 1

خنک
وقتی به عطرهای خنک فکر می کنید، نت هایی را شامل می شوند که حواس را بیدار می کنند و سرزنده و بیدار هستند. رایج ترین نت های مورد استفاده عبارتند از: مرکبات، ترنج ،نعناع ،چمن، میوه ها

2 1024x1024

چوبی
عطرهایی که رایحه های چوبی، مشکی و طبیعی دارند در این دسته قرار می گیرند. رایج ترین نت های مورد استفاده عبارتند از: کاج سدر ،چوب صندل، پاتچولی اسطوخودوس وتیور

3 1024x1024

کهربایی (شرقی)
عطرهایی که شیرین، صمغی، تند و غنی هستند در این دسته قرار می گیرند. رایج ترین نت های مورد استفاده عبارتند از: وانیل، دارچین، دانه تونکا ،کهربا، کندر

jasmine edited

گلی
به حد کافی گویا هست. عطرهایی که عمدتاً نت های گلی دارند در این دسته قرار می گیرند .رایج ترین گل های مورد استفاده عبارتند از: یاسمن ،گل سرخ ،زنبق ،یلانگ یلانگ، شمعدانی ،فریزیا

 

  1. رایحه های گلی

    یکی از رایج ترین نت ها در عطر است زیرا گل ها سرشار از رایحه های زیبا هستند. این عطر ها مورد پسند خانم‌هاست و در انتخاب عطر برای بانوان توصیه می‌شود. نت های گلی زنانه، سبک و رمانتیک در نظر گرفته می شوند، تصور کنید شریک زندگی تان در روز تولد یا سالگرد تولدتان ۱۰۰ گل رز به شما هدیه بدهد،درست همین احساس را دارید. گل یاس و گل رز محبوب ترین نت های گلی توسط عطرسازی ها هستند که در قلب اکثر عطرها در گذشته یافت می شدند. ما می بینیم که گل های سفید بیشتر در عطرهای گلی استفاده می شود - زنبق، یاس، گاردنیا، یلانگ یلانگ، شکوفه پرتقال و نرولی.

2. رایحه های کهربا

3. همانطور که به سمت دسته بعدی کهربا حرکت می کنید، گل ها با ادویه هایی مانند دارچین و هل و نت های صمغی شیرین مانند کهربا، عسل، وانیل و دانه تونکا ترکیب می شوند. پیش از این به دلیل ارتباط نزدیک با شرق که این رایحه‌ها از آنجا منشأ می‌گرفت، "شرقی" نامیده می‌شد. گفته می شود دسته کهربا لذیذترین و فانتزی ترین از این چهار دسته است. معطر، شیرین، تند، احساسی و عجیب و غریب است.

3. رایحه های چوبی

همانطور که در امتداد چرخ عطر حرکت کنیم به سمت دسته چوبی می رویم. در ابتدا، آکورد کهربا با نت های چوبی نعناع هندی و چوب صندل ملاقات می کند تا برخی از مجلل ترین عطرهای جهان را خلق کند. سپس وارد چوبی ترین عطرهایی می‌شویم که بعد از اصلاح تمایل دارید یا بیشتر برای مردان استفاده می‌شوند. این رایحه‌ها سرشار از کاج، سدر و عود هستند و اغلب با نت‌های دودی و چرمی ترکیب می‌شوند تا مردانه‌ترین رایحه‌ها را ایجاد کنند. همانطور که ما به سمت دسته خنک حرکت می کنیم، عطرهایی پیدا می کنیم که چوب را با نت های مرکبات، نعناع و سایر گیاهان تازه ملایم می کند.

4. رایحه های خنک

این جذاب است که شامل نت‌های رایحه‌ای است که سرزنده، شاداب، خوش طعم و حواس را بیدار می‌کنند. این عطرها معمولاً طبیعی و تازه هستند، مانند میوه‌ها، مرکبات، گیاهان تازه، علف‌ها، رایحه‌های دریایی/آب و نارگیل. این دسته بندی معطر هم برای خانم ها و هم برای آقایان جذاب است و بسیاری از عطرهای چند جنسیتی در اینجا قرار می گیرند.

 

نت های رایحه – نت های بالایی، میانی و پایه عطر را می سازند

نت‌های ابتدایی – اینها رایحه‌های سبک‌تری هستند که با باز کردن بطری یا اسپری کردن عطر به شما برخورد می‌کنند. نت‌های اولیه معمولاً خنک و تیز هستند که از مرکبات، میوه‌ها یا گیاهان تازه گرفته شده‌اند.
نت‌های میانی – این رایحه‌ها بلافاصله پس از از بین رفتن نت‌های بالایی شروع به پخش شدن می‌کنند و غالب‌ترین رایحه‌ها در عطر هستند. هنگامی که به دنبال عطر جدیدی هستید که شما را به یاد بوی خاصی بیاندازد، آن رایحه را در لیست نت های میانی جستجو کنید.
نت های پایه - نت های پایه ماندگارترین رایحه ها را دارند و پس از نشستن عطر روی پوست بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. نت های پایه معمولا در عطرها عبارتند از وانیل، نعناع هندی، نت های چوبی و مشک.

 

 

آیا عطرها جنسیت دارند؟

تعیین جنسیت روی محصولات قرن ها متداول بوده است و عطرها نیز از این امر مستثنی نیستند. از عطر برای پوشاندن بوها و همچنین در مراسم استفاده می شد. جنسیت برای یافتن عطر جدیدی که دوستش دارید، نقشی ندارد. برخی از افراد بدون توجه به هویت جنسی خود به سمت گل یا چوب جذب می شوند.مهم این است شما جذب چه رایحه ای می شوید.

امیدواریم این به شما کمک کرده باشد تا عطر جدیدی از عطرهای رام وان RAMONE را انتخاب کنید. تمام عطرهای ما با توضیحات ذکر شده اند، به عطر ها نگاهی بیندازید و اگر برای انتخاب یک عطر جدید به کمک نیاز دارید، به ما اطلاع دهید.

با عضویت در خبرنامه از تخفیفات و جدیدترین های فروشگاه با خبر شوید.
CopyRight © RAMONESET. All Rights Reserved.Created By Marzieh Shafiee